Nyt callcenter til byen

Har du hørt, at der skal indrettes et call center i den nedlagte landbrugsejendom for enden af vejen, spurgte min nabokone med noget, der lignede alvorlig væmmelse i ansigtsudtrykket. Og det kunne jeg bekræfte, at jeg godt vidste, for jeg havde læst det i vores lokale avis.

Nabokonen var meget nysgerrig efter at høre, hvad jeg mente om at få sådan en slags forretning som næsten nabo. Jeg forstod hende i første omgang ikke helt, men efter lidt snak frem og tilbage gik det op for mig, at der var noget, hun helt havde misforstået.

Hun lagde nemlig ikke skjul på, at hun opfattede et callcenter som en forretning, man som mand kan ringe til og bestille en callgirl. Så jeg besluttede mig for at få hende ud af vildfarelsen, inden hun dummede sig overfor flere af beboerne i nabolaget.

Derfor forklarede jeg hende grundigt, hvilken slags callcenter der er tale om. Der er tale om en virksomhed, hvor medarbejderne beskæftiger sig med at besvare telefonopkald til andre virksomheder, der ikke er i stand til selv at stå for den daglige telefonpasning.

Det forstod hun i første omgang ikke meget af, for hvorfor skulle et firma ikke selv kunne besvare de opringninger, der kommer til dem.

Så jeg måtte forklare hende, at der for eksempel kan være tale om mindre håndværksvirksomheder, hvor indehaveren har erkendt, at der er bedre økonomi i at betale sig fra telefonpasning end mange gange pr. dag at blive forstyrret i det arbejde, han er i gang med, af telefonen.

Et eksempel på et call center er firmaet Topcall.