Konference-faciliteter

I min fritid arbejder jeg sammen med en gruppe kunstnere og filosoffer. De har et projekt, der handler om, hvordan man håndterer kriser. Som fx en økonomisk krise eller som nu Corona-krisen. Det er et internationalt projekt, og vi har arbejdet sammen med folk fra hele Europa – og her på det sidste, også med folk fra USA og Japan. Det er ret spændende. Jeg arbejder som frivillig. Projektet har ikke så mange penge. Så jeg kan ikke regne med at få løn. Heldigvis har jeg da et job, som sørger for, at jeg får mad på bordet og tøj på kroppen.

Lang historie

Projektet har en lang historie bag sig. Vi startede tilbage i 2014. Og jeg har været med lige fra starten. Mest fordi jeg ved meget om, hvordan man finder økonomisk støtte til den slags projekter. Og jeg er god til at skrive ansøgninger om økonomisk støtte til forskellige organisationer. Jeg har da også været med til at skaffe projektet penge, så vi har kunnet fortsætte.

Lige nu er vi ved at organisere en stor workshop. Den skal foregå via internettet. Vi kan jo ikke rejse. Mange af projektpartnerne er også usikre ved at skulle rejse. Så vi har valgt, siden Covid brød ud, at alle vores fælles aktiviteter afholdes via internettet. Det er nemt nok. Men det er altså ikke helt det samme, som dengang vi kunne være sammen – sådan ansigt til ansigt. Det må vi bare lære at leve med. Det betyder jo ikke, at vi ikke kan være lige så effektive.

Konferencelokaler inde i Kbh

Den sidste workshop, vi afholdt, var her i byen. Det var en stor workshop, og vi havde mere end 100 deltagere fra alle lande. En af amerikanerne kom også. Meget interessant at høre hans synspunkter. Vi havde brugt meget tid på at arrangere eventet. En, jeg arbejder sammen med på projektet, havde brugt timevis på at finde de bedste lokaler. Han havde søgt efter ”Konferencelokaler København” på nettet, og han havde virkeligt fundet det bedste, der eksisterede på det tidspunkt. Det behøver han så ikke at lede efter lige nu. Men måske skal han lede efter en platform, der virker bedre end den, vi bare holder små tele-møder over. Vi regner jo med, at vi får deltagere fra hele verden.

Stor interesse

Inde på vores site (projektets site) har vi set, at der er flere og flere, som viser interesse for projektet. Vi har fået mange henvendelser fra kulturinstitutioner ude i verden. De spørger ind til vores projekt og skriver sig op på vores liste, så de kan modtage vores nyhedsbrev. Det er jo fantastisk. Men det er jo også nok et tegn på, at folk ikke ved, hvad de skal gøre i denne periode, hvor vi alle – endnu en gang – er meget påvirket, af at Covid-19 er her i forskellige former. Derfor søger de svar på alle de spørgsmål, som vi har – og som ingen kan svare fornuftigt på endnu. Så, ja, vi regner med stor deltagelse i det næste event. Det bliver spændende at se hvordan projektet vil udvikle sig efter vores næste event.

Konference-faciliteter
Tjek vores sitemap for mere
Rul til toppen