Fra ingen til mange kunder

Jeg blev udlært som hvidevarereparatør for nogle år siden, og efter jeg havde arbejdet som ansat nogle år, sprang jeg for små 3 år siden ud som selvstændig. Det var jo en gammel drøm, og jeg skal med det samme sige, at drømmen var meget tæt på at ændre sig fra en drøm til et sandt mareridt. Men så fandt jeg løsningen – og hvordan det gik, kan du læse her.

Nye kunder via telefonen – hver dag

Relativt hurtigt efter jeg startede, måtte jeg konstatere, at tilgangen af nye kunder gik trægt. Og nu er det jo ikke sådan, at jeg kan have masser af ny forretning på hver kunde, jeg får – når jeg har repareret deres hvidevare(r), går der jo længe, før de får brug for mig igen.

Derfor er jeg afhængig af en konstant tilgang af nye kunder, og det havde jeg ikke. Langt fra.

Hver gang, jeg var inde i en bolig for at reparere, kunne jeg se på min telefon, at jeg havde masser af tabte opkald, men år jeg så ringede tilbage, havde de altid fundet en anden.

Mit problem var, at jeg jo ikke kunne besvare telefon og være på andres timeafregning samtidig. Men så påpegede en ven løsningen på at få passet min firmatelefon:

Telefonpasning og receptionsservice

Jeg hyrede simpelthen et bureau til at passe min telefon, når jeg ikke selv kunne. Helt automatisk ryger min firmatelefon over til dem, når jeg ikke kan tage den. Og de tager så mod besked og bestilling på opgaverne – og så tekster de via SMS til mig, hvor jeg skal køre hen hvornår. Det er simpelthen smart.

Det bedste af det hele?

Jeg har netop ansat medarbejder nr. 2, så nu er vi 3, der kører København og omegn tyndt for at reparere hvidevarer 🙂 Sådan gik det til, at en lille ting som det at passe sin firmatelefon gjorde hele forskellen!

Passer du din godt nok? Er du sikker?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *